Prilikom osnivanja društva ograničene odgovornosti nastaje niz akata koji se intenzivno koriste prilikom osnivanja i registracije privrednog društva, kao i u prvim danima rada.
Nakon tog perioda, ova opšta akta se odlažu i čuvaju. Pored osnivačkog akta i rešenja o registraciji, Zakon o privrednim društvima propisuja i koja se druga akta društva moraju čuvati i na koji način.
Prema članu 240. društvo čuva sledeće akte i dokumenta:
1) osnivački akt;
2) rešenje o registraciji osnivanja društva;
3) opšte akte društva;
4) zapisnike sa sednica skupštine i odluke skupštine;
5) akt o obrazovanju svakog ogranka ili drugog organizacionog dela društva;
6) dokumenta koja dokazuju svojinu i druga imovinska prava društva;
7) zapisnike sa sednica nadzornog odbora, ako je upravljanje društvom dvodomno;
8) izveštaje direktora i nadzornog odbora društva, ako je upravljanje društvom dvodomno;
9) evidenciju o adresama direktora i članova nadzornog odbora;
10) evidenciju o adresama članova društva;
11) ugovore koje su direktori, članovi nadzornog odbora ako je upravljanje društvom dvodomno i članovi društva, ili sa njima povezana lica u smislu ovog zakona, zaključili sa društvom.
Društvo je dužno je da pobrojana dokumenta i akte čuva u svom sedištu ili na drugom mestu koje je poznato i dostupno svim članovima društva.
Dokumenta i akte pod tačkama 1) do 7) i 11) ovog člana društvo čuva trajno, a ostala dokumenta i akte sa ovog spiska najmanje pet godina, nakon čega se čuvaju u skladu sa propisima o arhivskoj građi.
0 komentara