Donošenjem Zakona o elektronskom dokumentu i izmenama Zakona o računovodstvu, formiran je potreban pravni okvir za uvođenje elektronskog dokumenta kao validne računovodstvene isprave. Sve ovo podržano je i Mišljenjem ministarstva finansija br. 011-00-1077/2014-16 od 7.11.2014. godine.
Naime, Zakonom o računovodstvu, definisano je da se knjiženje u poslovnim knjigama vrši na osnovu verodostojne računovodstvene isprave, čiju verodostojnost potvrđuje odgovorna osoba svojim potpisom. Član 9 Zakona o računovodstvu, navodi da elektronski zapis može biti validan za knjiženje ukoliko sadrži potpis ili drugu identifikacionu oznaku odgovornog lica.
Ministarstvo finansija dalo je napred navedeno mišljenje, u kojem se navodi da se pod drugom identifikacionom oznakom podrazumeva i ime i prezime, faksimil, potpis, elektronski potpis ili druga identifikaciona oznaka odgovornog lica.
Dakle, elektronski dokument koji sadrži identifikacionu oznaku odgovornog lica, odnosno lica ovlašćenog za sastavljanje dokumenta je validan osnov za knjiženje u poslovnim knjigama.
Napominjemo da prema Zakonu o porezu na dodatu vrednost, uslov za odbitak poreza iz računa prethodnog učesnika (dobavljača) nikada nije bio potpis i pečat na računu, jer oni nisu navedeni na spisku obaveznih elemenata koji svaki račun treba da sadrži.
0 komentara