Šta sa fiskalnom kasom tokom trajanja vanrednog stanja?

od strane | mar 26, 2020 | Preduzetnici, Privredna društva, Racunovodstvo, Trgovina | 3 Komentari

U prethodnim danima, jedan broj preduzetnika zatvorio je svoje maloprodajne objekte, što po naredbi Vlade Republike Srbije što zbog pada tražnje koja je uslovljena epidemijom virusa Covid19.

Sa zatvranjem objekata postavila su se dve pitanja:

  • da li preduzetnici moraju da prijave prekid obavljanja delatnosti Agenciji za privredne registre (mirovanje)?
  • da li tokom prekida rada treba defiskalizovati kasu i štampati dnevne izveštaje?

U Zakonu o fiskalnim kasama ne postoji rešenje za novonastalu situaciju. To je izazvalo nedoumice i različita postupanja u praksi.

Nedoumice su rešene saopštenjem koje je Poreska uprava juče objavila na svojoj FB stranici.

Preduzetnici koji zatvaraju maloprodajne i ugostiteljsko objekte zbog novonastale situacije, ne treba da vrše defiskalizaciju kasa. Defiskalizaciju treba uraditi ako se prekid obavljanja delatnosti registruje kod Agencije za privredne registre. Iz ovoga se može zaključiti da preduzetnici koji privremeno zatvaraju objekte nisu dužni da registruju mirovanje kod Agencija za privredne registre. Ali to mogu učiniti, pre svega ukoliko žele da „pauziraju“ zaduženje za poreze i doprinose tokom perioda privremenog prekida rada.

Preduzetnici bi trebalo da Odluku o privremenom prestanku obavljanja delatnosti vidno istaknu na objektu i pošalju e-mailom Poreskoj upravi.

Preduzetnici koji nastavljaju rad od kuće, kasu mogu da premeste u svoj dom, o čemu takođe treba obavestiti Poresku upravu e-mailom.

Preduzetnici koji su privremeno zatvorili objekte nisu dužni da štampaju dnevne izveštaje tokom perioda prekida rada.

U nastavku prenosimo saopštenje u celosti.

Defiskalizacija fiskalnih kasa za vreme privremenog zatvaranja maloprodajnih objekata zbog vanrednog stanja

Obveznici koji u skladu sa Odlukom Vlade Republike Srbije, privremeno zatvaraju svoje maloprodajne objekte zbog uvedenog vanrednog stanja, ne bi trebalo da vrše defiskalizaciju fiskalnih kasa, osim ukoliko privremeni prekid obavljanja delatnosti registruju u Agenciji za privredne registre.

Obveznik fiskalizacije koji je doneo odluku o privremenom prestanku obavljanja delatnosti zbog uvedenog vanrednog stanja o tome može da obavesti nadležnu Poresku upravu koja vodi registar fiskalizovanih kasa, elektronskim putem.

Privredni subjekti bi trebalo da, ukoliko je to moguće, na vidnom mestu istaknu obaveštenje da objekat ili deo objekta u skladu sa navedenom odlukom ne radi.
Ukoliko obveznik fiskalizacije, usled novonastale vanredne situacije, nastavi da obavlja rad od kuće, fiskalnu kasu može da premesti na mesto gde obavlja aktivnost odnosno delatnost, ali je neophodno da, pre otpočinjanja obavljanja delatnosti od kuće o tome elektronskim putem obavesti nadležnu Poresku upravu koja vodi registar fiskalizovanih kasa.

Obaveštenja o privremenom prekidu rada i/ili radu od kuće obveznici mogu slati elektronskom poštom nadležnoj filijali Poreske uprave u kojoj je sedište poreskog obveznika. Spisak elektronskih adresa za prijem obaveštenja, nalazi se na sajtu Poreske uprave.

Napominjemo da u periodu prekida rada obveznici nisu u obavezi da kreiraju dnevne izveštaje.

3 Komentari

  1. Marija Solak

    Pozdrav,
    ima li obaveštenja vezano za doo koji pored VP imaju i MP?
    Da li takodje mogu da privremeno zatvore MP bez defiskalizacije kase i kucanja dnevnih fiskalnih izveštaja?

    Hvala unapred.

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovana,

      Po mom mišljenju, ova pravila se analogijom mogu primeniti i na doo.

      Srdačan pozdrav!

      Odgovori
  2. Zorica Srdic

    Sta treba da uradi D.o.o. kao vlasnik ugostiteljskog objekta a odnosi se ovo vanredno stanje

    Odgovori

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *